طراحی فضای سبز و اصول نگهداری از آن
همه چیز در مورد خودرو

ن : khashayars

طراحی فضای سبز و اصول نگهداری از آن

داشتن یک فضای سبز زیبا در هر محیطی اعم از پارک، طراحی فضای سبز شهری، ویلا،باغ ،باغچه و حتی بالکن و پشت بام نیاز به علم و دانستن یک سری از نکات دارد تا بتوانیم  طراحی فضای سبز  را  به خوبی و بر روی اصول پیاده سازی کنیم

کاشتن چند گیاه و و درخت به همراه قرار دادن وسایل تزئینی در بین نمیتواند ایده مناسبی برای طراحی فضای سبز باشد و تنها موجب هزینه اضافی می شود

اگر قواعد و اصول اساسی را بدانید و یا از متخصص این حوزه بخواهید که اجرای فضای سبز و طراحی فضای سبز شما را انجام دهد به راحتی از بسیاری از هزینه های اضافی بعدی هم پیشگیری میکنید.

به صورت خلاصه باید اشاره کنیم که یکی از مهمترین موضوعات در طراحی فضای سبز و یا اجرای آن توجه به اقلیم آب و هوایی است که در نگهداری فضای سبز هم اهمیت دارد.

اگر تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید برای شما چند نکته مهم و اساسی را در طراحی فضای سبز و اجرای آن خواهیم گفت. تا بتوانید بهترین استفاده را از فضا و محیط خود ببرید.

شرکت گلپونه مهر نقش جهان مجری طراحی فضای سبز، نگهداری فضای سبز و آفت کشی گیاهان، به صورت تخصصی همراه با تیم قوی و کار آزموده آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است اگر به فکر طراحی باغچه و بالکن خود و تغییر آن برای نوروز و یا شب یلدا هستید بهتر از اکنون به فکر باشید و برای اجرای بهترین ایده ها با ما تماس بگیرید.

آنچه باید قبل از طراحی فضای سبز بدانیم

قبل از اینکه به طراحی فضای سبز خود فکر کنید خوب است به یک سری سوالات پاسخ دهید تا از انجام طراحی فضای سبز خود مطمئن شوید

اولین سوالی که باید از خود بپرسید این استآیا من قصد دارم برای همیشه در این ملک بمانم؟ یا می خواهم بعد از مدتی آن را به فروش بگذارم؟

پاسخ به این سوال اولویت های شما را روشن کرده و به ایجاد ایده ای کلی برای پروژه های طراحی فضای سبزتان کمک می کند. اگر خود را به عنوان صاحب مادام العمر این ملک بدانید می توانید طراحی فضای سبز را با سلیقه خود انجام دهید. اما اگر می خواهید بعد از مدتی آن را به فروش بگذارید برای این که دوباره نخواهید هزینه کنید و تغییرات انجام دهید تا به چشم خریدار زیباتر به نظر برسد، بهتر است در مورد نوع طراحی بیشتر فکر کرده و مشورت بگیرید. شاید بهتر است آن را به سلیقه خریداران بالقوه طراحی کنید.

از اشتباهات پرهزینه طراحی فضای سبز خودداری کنید.

مانند سایر جنبه های زندگی، برخی از بهترین تصمیمات مربوط به طراحی فضای سبز منازل بر اساس یاد گرفتن کارهایی است که نباید انجام دهید. برای مثال، برخی از افرادی که می خواهند کار طراحی فضای سبز خانه خود را انجام دهند تصمیم می گیرند درخت بزرگی در منظره خود را حذف کنند تا به خواسته دلخواه خود در طراحی برسند. اما این ایده می تواند تاثیر منفی در کار شما داشته باشد.

در یکی از مطالعات آمده است که 83 درصد مشاوران معاملات املاک بر این باورند که درختان بالغ تاثیر قوی یا حداقل متوسطی را در دوام خانه دارند و این می تواند ارزش خانه را بالا ببرد

انواع ویژگی هایی که فضای سبز دارد

در اینجا انواع مختلفی از ویژگی هایی که فضای سبز دارد را بیان می کنیم. شما مجبور نیستید که از تک تک این ویژگی ها در طراحی فضای سبز خود بهره ببرید. فضاهای سبز بسیاری وجود دارند که نیمی از این ویژگی ها را ندارند ولی بسیار شگفت انگیزند. نمونه های زیر فقط چند نمونه ساده هستند کاشت بسترها

  • چمنزارها
  • درختچه ها
  • درختان گل دهنده
  • گیاهان پایه ای
  • مسیرعبور ماشین
  • پیاده روها
  • نرده ها
  • فواره ها
  • باغ های آبی

12 اصل در طراحی فضای سبز

در ادامه 12 اصل را به صورت خلاصه به شما ارائه می دهیم که این اصول جهانی است و  به مجموعه ابزاری تبدیل شده است که از آن‌ها برای طراحی فضای سبز استفاده می شود

می توان گفت که برای طراحی بهترین فضای سبز های دنیا این اصول به صورت کامل پیاده سازی شده است  که البته در هر مکانی با توجه به شرایط آب و هوایی،بودجه و دیگر نکات اجرا شده .

برای بسیاری از ما، طراحی در هر حالتی دلهره آور است. این نگرانی به خاطر ترس از اشتباه است. برای غلبه به این ترس باید مرحله به مرحله و قدم به قدم پیش رفت. 12 اصل طراحی فضای سبز را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد. 6 اصل ابتدایی بر ساخت قاب و چارچوب فضای سبز فوکوس دارد.

  • محوطه اصلی: یک محوطه اتاق مانند که با مواد مختلف مرزبندی می شود.

محوطه ها المان های حیاتی برای مشخص کردن فضاهای خاص درون فضای سبز هستند. محوطه مانند لنگری برای فضای سبز است و به خانه و باغ احساس دوام و زیبایی ماندگاری می بخشد.

  • شکل و فرم: ویژگی های کانتور و سه بعدی گیاهان یا گروه های مختلف گیاهان در فضای سبز و همچنین مرزهای بیرونی آن

 

  • در قاب آوردن منظره: جهت دادن توجه بیننده به یک المان یا منظره، با از بین بردن مواردی که باعث حواس پرتی می شوند، در حالی که یک ترکیب بصری متعادل و سازمان یافته را نیز ایجاد می کند.
  • ورودی: یک محل مشخص برای ورود به محوطه فضای سبز
  • نقطه کانونی: قراردادن یک المان برای جذب کردن نگاه و ایجاد یک نقطه توجه برای مخاطبان
  • سازه ها: انواع ویژگی هایی که در فضای سبز ساخته می شوند.
  • رنگ: هماهنگ‌سازی پالت رنگی در فضای سبز از طریق انتخاب و نحوه قراردهی المان ها و گیاهان
  • بافت، الگو و ریتم: استفاده از ویژگی های سطح، نقوش قابل تشخیص و آهنگی که المان های طراحی در فضا ایجاد می کنند.
  • فراوانی: استفاده از تعداد زیادی المان و گیاه
  • المان های مسخره: این المان ها می توانند نمادی از عناصر فانتزی در فضای سبز باشند.
  • رمز و راز: ایجاد حس کنجکاوی، هیجان و دلهره از طریق طراحی فضای سبز
  • زمان: سبک های مختلف طراحی فضای سبز زمان خاصی را نشان می دهند.

درباره این 12 اصل میتوان به صورت خیلی وسیع و کامل تر نیز صحبت کرد اما از آنجا که از حوصله مخاطب خارج است ما به اشاره به آن اکتفا کرده ایم اگر شما دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید به سایت شرکت گلپونه مراجعه کنید و در بخش طراحی فضای سبز به صورت کامل این محتوا را مطالعه کنید.

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز در مورد خودرو و آدرس allaboutcarmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.